יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

מחיר הנפט והדלק צונח , מחיר התחבורה הציבורית חייב לרדת | טור דעה




מחיר הנפט והדלק צונח , מחיר התחבורה הציבורית חייב לרדת | טור דעה

מחיר הנפט צנח בשנה ממחיר של כמעט 100$ לחבית היישר אל 57.8$ לחבית, מדובר בירידה כמעט במחצית אך מחיר הדלק בישראל יורד רק בכמה עשרות אגורות דבר לא מובן כלל שגורר תגובות נזעמות ובצדק באתרים הכלכלים

דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא מחיר התחבורה הציבורית בישראל , כשמחיר הנפט עלה מדינת ישראל דאגה לעלות את מחיר התחבורה הציבורית כמעט בכל שנה בכמה וכמה עשרות אגורות שעד לפני כמה שנים מחיר נסיעה באוטבוס באזור (תל אביב,חולון,ראשון,בת ים) עמד על 5.80 כיום המחיר עומד על 6.90 לנסיעה כן מחיר לנוסע אחד גבוה מליטר בנזין

אך המדינה לא עושה מהומה כדי להוריד את המחירים ורוב האזרחים שנוסעים בתחבורה הציבורית נחשבים לאוכלוסיה "חלשה" שאת הקול שלהם כמעט ולא שומעים כשהם עסוקים בלשרוד את היום יום

כבר כמה וכמה שנים אנחנו שומעים פולטיקאים שמדברים על עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית אך המעשים בפועל מראים בדיוק ההפך , איך העלאת מחירים בתחבורה הציבורית באוטבוסים ובמונית מעודדים אזרחים לנסוע בתחבורה הציבורית? 

מדינת ישראל חייבת לתת תשובות בייחוד שר התחבורה וראש הממשלה למה כשמחיר הדלק יורד מחיר התחבורה הציבורית לא יורד בצורה אוטומטית? הרי המרכיב העיקרי של מחיר נסיעה באוטבוס או במונית מורכב ממחיר הדלק/נפט

נו זה כל כך ידוע שבמדינת ישראל שום דבר לא קורה מעצמו ואף אחד לא ירים את הכפפה ויוריד מחירים אלא רק אם יהיה שיח ציבורי ברשת או מחאה שתכניס את הפולטיקאים ללחץ ויורידו את המחירים בצורה מיידית

במקום זה מתעסקים בלהעביר כספים לביטחון (לא שהביטחון לא חשוב) ולחרדים דקה לפני פיזור הכנסת ,אך הציבור הישראלי כיום מחובר לרשתות האינטרנט ויודע בדיוק מה מתרחש סביבו לא כמו עד לפני כמה שנים שהאינטרנט עוד היה בחיתוליו והציבור היה מנותק מהחלטות הממשלה אלא אם שר כזה או אחר היה יוצר בהצהרה בטלווזיה או בעיתון מרכזי

אנחנו מקווים שבכנסת הבאה מחירי נסיעה בתחבורה הציבורית תירד בעשרות אחוזים כפי שמחיר הדלק ירד עד לרמה של 5.5 ש"ח לנסיעה בודדת ומחיר הדלק ירד ל5 שקלים כפי שהיה עד לפני כמה שנים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.